Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de koper producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd. Of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de koper gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Koper: een bedrijf of consument. Een consument is een natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  • Dag: kalenderdag;
  • Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  • Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  • Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de koper of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de koper om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  • Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de koper wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand. Waar hieronder wordt gesproken over een overeenkomst, wordt in alle gevallen ook bedoeld een overeenkomst op afstand;
  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer

  • NIET VOEREN - Brenda B. Kroeze
  • KvK-nummer: 66602335
  • BTW-nummer: NL001654844B51
  • NIET VOEREN
    Schoolstraat 2C
    7495 TC Ambt Delden

E-mailadres

  • brenda@nietvoeren.nl

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en koper.
  • Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de koper beschikbaar gesteld.
  • Naast de algemene voorwaarden, kunnen productspecifieke bepalingen van toepassing zijn, deze worden net als de algemene voorwaarden digitaal aangeboden. De koper dient met deze voorwaarden akkoord te gaan, voordat de koopovereenkomst wordt aangegaan.

Artikel 4 – Het aanbod

  • Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft, of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  • Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de koper mogelijk te maken. De afbeeldingen zie door de ondernemer gebruikt worden, kunnen zeker bij vintage (2ehands) producten enigszins afwijken van het product dat geleverd wordt. Kennelijke (duidelijke) vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  • Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de koper duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 – De overeenkomst

  • De overeenkomst komt tot stand, nadat de koper de algemene voorwaarden en eventuele product-voorwaarden heeft geaccepteerd en vervolgens klikt op de knop bestellen.
  • De ondernemer bevestigd de bestelling middels het verzenden van een factuur, met daarin alle detailgegevens van de bestelling, betaalgegevens en procedure die hoort bij de bedenktijd (herroepingsrecht).
  • Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de koper elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  • Als de koper kiest voor uitgestelde betaling, maakt de ondernemer gebruik van Klarna. Dat betekent dat Klarna de ondernemer betaald en de vordering op de koper overneemt.
  • De ondernemer zorgt ervoor dat het voor de koper duidelijk is op welke wijze een digitale klacht kan worden ingediend, of gebruik kan worden gemaakt van het herroepingsrecht.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

  • De koper kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden(en) ontbinden. De ondernemer mag de koper vragen naar de reden van herroeping, maar dit niet verplichten.
  • De bedenktijd gaat één dag na ontvangst van de goederen in.
  • De ondernemer hanteert hierbij als uitgangspunt de datum op het verzendbewijs, c.q. de melding van aflevering door de vervoerder. Er wordt van uitgegaan dat een pakket in Nederland maximaal twee dagen onderweg is.
  • Bij meerdere leveringen geldt bovenstaande per levering.

Artikel 7 – Verplichtingen van de koper tijdens de bedenktijd

  • Tijdens de bedenktijd zal de koper zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de koper het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  • De koper is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • De koper is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de koper en kosten daarvan

  • Als de koper gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  • Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de koper het product terug.
  • De koper zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de koper.
  • De koper draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
  • Indien de koper de producten niet tijdig terugstuurt, is deze verplicht tot volledige betaling van de factuur. Hierbij geldt een maximale termijn van 3 weken na de aankoopdatum.

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  • Als de ondernemer de melding van herroeping door de koper op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  • De ondernemer vergoedt alle betalingen van de koper, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de koper hem de herroeping meldt.
  • De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de koper heeft gebruikt.
  • Als de koper heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

  • De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de specificaties die op de website worden vermeld. En voldoen aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of (overheids-)voorschriften.
  • Garantie is uitsluitend van toepassing als een product bij levering stuk blijkt te zijn. En alleen als de schade niet is veroorzaakt door de koper, bijvoorbeeld bij het uitpakken.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  • De ondernemer probeert de levering binnen twee werkdagen te verzenden door gebruik te maken van een erkend vervoerbedrijf. Als plaats van levering geldt het Straat dat de koper aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  • Als plaats van levering geldt het Straat dat de koper aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  • Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de koper of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Betaling

  • Het door de koper verschuldigde bedrag, moet worden voldaan binnen 14 dagen na het plaatsen van de bestelling.
  • De koper heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  • Indien de koper niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de koper een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de koper afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 13 – Klachtenregeling

  • Klachten kunnen per email worden ingediend. De ondernemer handelt klachten uiterlijk binnen 10 werkdagen af.

Artikel 14 – Geschillen

  • Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de koper waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is Nederlands recht van toepassing.